tak by se asi mohlo jmenovat naše letošní setkání.
Já to letos vezmu stručně a jinak – formou poděkování. Jen doufám, že na nikoho nezapomenu (když tak mi to, prosím, promiňte).
VŠEM děkuji za jeho pohodové proběhnutí.
Zvlášť poděkovat bych chtěla:
Petrovi N. za pestrý a čilý provoz a zakomponování i „bláznivých“ objednávek přepravy.
Tomášovi P. za kulturu a kulisy ke Karlštejnu. Škoda, že se některé budovy musely sníst, protože hrozilo jejich zřícení.
Díky oběma byla na Karlštejně i Helenka! A diskotéka. A vládní vlak, který objížděl hrady a zámky, byl také obveselením mnoha míst v layoutu. Jistě budou ke zhlédnutí i videa.
Tomášovi P., Mírovi Š. a Alešovi za pár hodin na Karlštejně. Tentokráte to na Karlštejně opravdu žilo a koleje byly zcela vytížené. Takže pomoc byla potřeba, i když jsem tam ve finále stejně zůstala sama a musela si poradit.
Michalovi Š. za jeho geniální nápady, za pomoc tomu, kdo se ozval a potřeboval s čímkoliv pomoci. A pak za ovládání, nové hodiny, kameru nad Jezerem, DCC, programování… – no, Michal je zkrátka geniální.
Michalovi H. za koordinaci. Je to spousta neviditelné práce. Také za přípravu nákladní dopravy a „obarvení“ skryťáků. To snad i všichni pochopili.
PaBurovi za zajímavý layout. Za rozrůstání modulů. A za zábavu na kopci.
Martinovi P. za ručně tvořené vozové karty těm, kteří byli udiveni, že by je měli mít.
Mílovi za zajištění stravy a noclehu – letos to neměl díky nezodpovědnosti některých vůbec jednoduché. A také za kouřící pivovar a jeho pivečko.
Pavlům a Michalovi za veškeré kabeláže – je to spousta ohnutých hřbetů. Provoz i telefonie byly díky tomu bez problémů.
Sašovi a Petrovi Še. za službu strojní – občas jim některé stroje daly dost zabrat. Zejména v okamžiku, kdy najednou vypadla řada lokomotiv – zmizely jim všem adresy. Ale poradili si, lokomotiv bylo dost, tudíž provoz nebyl ohrožen.
Tiborovi za nekonečnou poštu. Poštovní zásilky obdrželi všichni jistě několikrát. Myslím, že mnohým se o ní i zdálo.
Spřáteleným klubům z Olomouce, Polska, Německa, České Skalice za zajímavé moduly – známé, i ty, co byly k vidění poprvé. Je pořád na co se koukat a obdivovat – na štěstí.
Všem ostatním modelářům za nápadité a zelené moduly. I za ty nově tvořené a zatím nedokončené – máme se na co těšit!
Nováčkům za to, že práci vykonali dobře, že jejich moduly v náročném provozu obstály.
Strojvedoucím za dobíhání pro jízdní řády, zejména těm, kteří zvládli i tři najednou, když byla potřeba.
Výpravčím za plynulý provoz a hluboce se klaním Martinovi a Lucce ve Světlé (a poté jejich pomocníkům). Pokaždé, když jsem se tam koukla, viděla jsem přetížený Rumburk.
Výpravčím, kteří se nudili a vydrželi to, i výpravčím, ze kterých doslova stříkal pot, a stanici neopustili.
Mírovi Š. a Tomášovi za službu nádražních tlampačů. Byla to pro některé pomoc v nouzi a bez nich by asi řada strojvedoucích nedorazila.
Mírovi Ch. za dohledávání „ztracených“ vlaků.
Kolegům zababovákům z naší sekce a i z jiných sekcí, kteří se přišli alespoň podívat a prožít s námi tak atmosféru pospolitosti, provozu i modelařiny.
Návštěvám za to, že se rozptýlily do všech dnů a nebraly tolik zábavu těm, kteří celou akci připravili a postavili.
Spoustě návštěv, které nás opouštěly s tím, že by příští rok již měly rády jinou barvu vizitek a někteří prý dorazí i s novými moduly – máme se na co těšit!
Pomocníkům bez modulů, kteří přiložili své ruce k dílu a díky nim také šla stavba i balení rychle od ruky.
Málem bych zapomněla na děti! Vyrostly a zřejmě už začínají dostávat rozum. Všech 7 dětí bylo plnohodnotnými členy v řadách strojvedoucích i výpravčích.
A úplně všem za to, že se nám naše společná hra vydařila!
Statistika nuda je… – takže stručně – setkání proběhlo od středy 14. 3. do neděle 18. 3. 2018. Stavět se začalo zhruba kolem 16:00. Kolem 22:00 byly všechny moduly na nohou a za necelých 24 hodin od příjezdu provoz začal. Postavili jsme cca 216 metrů trati (v přepočtu to činí 26 km). Odjeli jsme čtyři a čtvrt 24 hodinových provozních dní, většinou v čase 1:4. Soupravy jezdily přes dvě odbočky zásobovat a rozvážet cestující po 21 nádražích a zastávkách. Celého setkání se zúčastnilo zhruba 45 modelářů a během setkání se vystřídalo zhruba 80 hostů (modelářů z Čech, Polska a Německa, členů Zababova, zájemců o vstup do klubu, obdivovatelů – známých a rodinných příslušníků). Zájemci o naši akci sledující dění z tribuny započítáni nejsou.
O dění v Zákupech 2018 si více můžete přečíst na stránkách spřátelených klubů. A nejvíce vypovídající jsou určitě fotky.
Tak za rok zase na viděnou!
Zorka
Rád se přidám k poděkování Zorky:
- kolegům Mírovi Ch., Tiborovi B., Grzeskovi M. a Martinovi H. za spolutvorbu grafikonu,
- Mírovi Š., Pavlovi B. a Martinovi P. za profesionální domácí přípravu, která jim pak pomohla ve službě a zajistila plynulý provoz ve stanicích,
- Janě P. a Michalovi H. za spoluslužbu v Bělé,
- Zorce a Tomášovi P. za šílené objednávky a s tím spojené oživení provozu a zodpovědnou službu v Karlštejně.
Děkuji zúčastněným za příjemnou atmosféru. Dokonce i na tradiční sobotní večerní (noční) posezení se našla energie a čas, jen v neděli dopoledne bylo trochu míň „strojvedoucích“. Na setkání bylo hodně nové krve – nových členů, z jejich ohlasů na sítích je vidět, že je modulovka nadchla.
Zákupy jsou za námi, ať žijí další setkání 2018!
Petr Nt*
I já, jako hlavní koordinátor, bych chtěl poděkovat a to zejména:
- Pavlovi B. a Michalovi Š. za skvělé DCC. I přes to, že Pavel nemohl být na setkání to vše fungovalo bez závažných problémů.
- Michalovi Š. za skvělé hodiny, tím jsme se zase o veliký krok posunuli.
- Petrovi N., Mírovi Ch., Tiborovi B., Grzeskovi M. a Martinovi H. za grafikon, bez něj to prostě nejde.
- Petrovi Š. že se ujal služby strojní a Sašovi za totéž.
- Pavlovi B. za pěkný layout i když výběr modulů byl dost limitující.
- Všem ostatním ať už s funkcí nebo bez za skvělé a fungující setkání bez zásadního problému. Doufám, že jste si ho užili jako já a těšíte se nadalší setkání.
Díky, díky, díky moc.
Michal H.

Fotky Zorky Šimralové
V letošních Zákupech nás překvapil sníh, pošta, nové moduly, jedlý Karlštejn, nový systém hodin a mnoho dalšího.
Stavba šla od ruky, dělba práce fungovala.
Bylo na co koukat, zelenalo se i nové moduly přibyly.
Karlštejn byl doslova k sežrání. Přijela i Helenka a vládní delegace.
Provoz byl pestrý.
A nejhorší období každé akce – balení. Děkujeme mnohým pomocníkům – návštěvníkům, kteří přiložili ruku k dílu!
Fotky Martina Vykročila
Fotky Petra Novotného
Z cesty vládního vlaku
Fotky Thomase Kluga
Napsali o nás a nám
Report kolegů z ÚsTTí, a jejich fotky.
Fotky od JeffTT.
Reportáž na webu polských kolegů.
Fotky od Jirky Havránka.
A zde ještě původní propozice setkání.