Königsmoos 2017

Jako již tradičně, vyrazili jsme s Michalem ve středu 2.8.2017 na setkání do Königsmoosu. Přípravy pro nás byly jednoduché. Vše chystají naši němečtí přátelé. Poprvé si nehrají na státní hranice, všude je jednotný provoz DB.

Layout:

Hlavní dvojkolejná trať Michalovce – Hynčice – Knotitz – Finkenherd – Jezero – Karlštejn – Jehličná – Eichstadt – Waldengenberg. K tomu spousta odbočných tratí, mnoho úvratí, i jedna trať úzkorozchodná se splítkou.

Přijeli jsme v 15:15, okamžitě jsme byli vyloženi a připravili jsme moduly podle jednotlivých hal.
18:00 – stavíme větev Knotitz – Michalovce. Když dokončujeme stavbu Michalovců, přicházejí kolegové ze druhé haly, že jsou u Jezera a žádají o stavbu, aby mohli stavět odbočné tratě do Dahmstadtu a Ruhlpoldingu.
Přecházíme, stavíme s Michalem Jezero, úsek přes Karlštejn po Jehličnou a předáváme stavbu opět německým kolegům.
20:46 – dokončení fyzické stavby.
23:00 – úplné dokončení stavby. Dokončena telefonika, DCC, fungují návěstidla, zprovozněno Rgzm, běží roznášení vozidel.
23:10 – jdeme s Michalem spát.

Čtvrtek:

8:00 – budíček
9:00 – roznáška hnacích vozidel, souprav, nákladních vozů
10:00 – úvodní briefing
10:27 – start prvního provozního dne
Učíme se ovládat z jednoho místa Karlštejn a Jezero. Rgzm obou dopraven mám v jednom počítači, dálkové ovládání Jezera je vedle počítače. Při rychlejší obsluze ovládací skříňky pro odbočku Jezero dochází k občasnému nepřestavení výhybek na odbočce, přestože indikace je v pořádku. Musím zpomalit ovládání a dělat naráz vždy jen jeden úkon a hlavně počkat na jeho dokončení. Teprve pak lze přejít na další úkon. To je u vlakodromu na odbočce problém, ale větším problémem by byl přesun ovládací skříňky blíže k Jezeru pro snížení úbytku napětí v kabelech. Provoz se dá zvládnout, ale je to husté, vlaky mají různá zpoždění a samozřejmě se sjedou tak blbě, že to v Karlštejně nevychází. Přes odbočku jezdí několikrát vlaky stejného čísla – 78X jede napřed Dahmstadt – Jezero – Ruhlpolding a pak Ruhlpolding – Jezero – Karlštejn. To samé obráceně. Ale zvládáme to. Na odbočce je třeba se poctivě dívat, kam co jede. Každý vlak jede jinam : – )
17:30 – konec prvního provozního dne a zahájení druhého
21:36 – ukončen druhý provozní den ve 13:00, zahájeny volné jízdy.

Pátek:

9:13 – zahájení provozu – 13:00 druhého provozního dne.
12:03 – končí druhý provozní den a začíná třetí
17:42 – končí třetí provozní den. Jeden z účastníků setkání si v klidu nasadil na dvojkolejku BR86 s pruskými vozy (ty s vnějšími oddílovými vozy) a šel si beze slova zajezdit. Naštěstí jsem si ho všiml a tak jízdu následného expresu jsem v úseku Jezero – Karlštejn řešil jízdou po levé (banalizace se mi ostatně velmi hodila i v mnoha jiných případech). Následně mi pan kolega v poklidu projel i vjezdové návěstidlo do Karlštejna a když začal ohrožovat provoz, šel jsem si stěžovat k organizátorovi setkání. Chudák Heiko. Naštěstí skončil provozní den a rozvinula se vášnivá debata u Karlštejna. Na jejím konci si pán naštvaně odnesl svá vozidla a pak s kufříkem odešel. Já se té debaty nezúčastnil, ale snažil jsem se jí poslouchat. Pán byl nějaký hlavoun a připadalo mi, že je nesmírně uražen, že si nemůže dělat, co chce.
18:21 – startujeme čtvrtý provozní den
21:40 – končíme čtvrtý provozní den ve 14:00

Sobota – návštěvní den:

Shrnu to – návštěvy nepřišly – bylo to v pohodě.
9:09 – zahájení provozu
11:10 – ukončení čtvrtého provozního dne
11:38 – zahájení pátého provozního dne. Řídí Michal, já jsem si vyfasoval vlak, turistický rychlík 290/ 291. Odvezl jsem ho skoro včas :- )
17:54 – končíme pátý provozní den, střídám Michala.
19:06 – začínáme šestý provozní den, Heiko za dvě projeté červené přináší sedmičku Tullamorky :-). Já to fakt nemyslel vážně, když jsem mu za každé projeté návěstidlo ukazoval lahvinku. Ale je faktem, že kdyby každý hříšník reagoval stejně, tak e nám lahve nevejdou do dodávky : – ).
21:29 – končíme šestý provozní den v čase 13:19.
S Michalem si pouštíme ruský katastrofický film z roku 2016 Posádka v ohrožení. Amerika hadr : – )

Neděle:

0:30 – jdeme spát.
8:15 – Michal mě budí, konečně jsem spal dobře.
9:04 – startujeme.
11:27 – končíme šestý provozní den a začínáme balit.
12:30 – konečný briefing, foto a oběd.
15:14 – máme naloženo, dostali jsme svačinu na cestu, vrážíme domů
19:26 – s kolonou v Berouně kvůli nehodě na 14. km jsme dorazili do Mnichovic, kde je mé nové budoucí bydliště a vykládáme moduly.
20:16 – odjezd do Uhři.
20:45 – setkání ukončeno.

A jaké to vlastně bylo?

Velmi dobré. Provozu prospělo zrušení státních hranic. Ostatní věci byly v pohodě vždy. Příští Komo bude výjimečně již na konci července. Nechcete jet někdo s námi?

Fotogalerii poskytne náš kamarád Dirk Wandtke, já udělal jedinou fotku : – )

Petr Šimral