21. – 25. února 2007
První mezinárodní modulové setkání velikosti TT v ČR
Abstract
Meeting of Zababov club took place in Zákupy near Česká Lípa from 21st to 25th of February 2007. It has been the first international meeting of TT-ČSD section in Czech Republic. It prooven that we are able to organize international meeting with international traffic without significant problems.
Das Treffen des Klubs Zababov hat in Zakupy bei Ceska Lipa zwischen 21. und 25. Februar 2007 stattgefunden. Dieses Treffen war das erste internationale Treffen der Sektion TT-CSD in der Tschechischen Republik. Es hat sich gezeigt, daß wir in der Lage sind, ein internationales Treffen mit dem grenzüberschreitenden Verkehr ohne größeren Schwierigkeiten zu organisieren.
Příprava setkání
Mám veliké auto, veliký kufr a tohle tam v pohodě naložím…
…a tohle taky!? Ale od čeho mám vozejk!
Všichni se radí a nikdo nenosí. Je to operativní porada nad layoutem nebo rafinovaný způsob, jak se vyhnout fyzické práci? Pracovní oděv nebo mimikry?
Stanice Svor: zatímco v dopravní kanceláři panuje klid nad šálkem kávy, dráteníci na čelbě hluboko pod terénem nesmlouvavě postupují vpřed.Jako poslední dorazili kolegové ze SRN s moduly z NDR. Naši stavěči se na ně vrhli tak svižně, až by se chtělo říct, že třísky lítaly (jedna malá třísečka opravdu odpadla, ale vážně jen malinká. Kapka vteřinky to spravila.) Zkrátka blesková stavba.
Státní hranice
Vyrovnávkový vlak Vn 53334 klidně míjí poslední strážní domek na čsl. území……zatímco o pár metrů dál za státní hranicí se v několik taktech rozehrává etuda pro dieselový sextet.
Několik detailních pohledů
Kousek od stanice Dahme si v sobotním dopoledni dopřává pěnovou koupel Pryskyřník pádivý.
V Beetzendorfu pochopíte, co to znamená Ostalgie. Tohle je NDR. Chybí jen vůně spáleného oleje a pára unikající z potrubí na V100.Tady v trávě končí jedna z bývalých přeshraničních lokálek. Zrušená, opuštěná, dobrá leda na odstavení vozů po špinavém zboží.
Mezinárodní nákladní provoz
Co na tom, že do duroplastové střechy se několika jiskrami navždy podepsala nesmrtelná dvaapadesátka. Mám AUTO!
Za každý Trabant vagón uhlí. A za Sonderwunsch s automatickou spojkou dva!
Německá obsluha Bělé – šlo jim to znamenitě, i když Jens z toho měl občas zamotanou hlavu.
Geologická nestabilita podloží na teleskopických nohách byla příčinou nehody zvláštního vlaku.
Vozový park
Řízení provozu
Německé stanice měly ručně stavěné výměny, byly zabezpečeny výkolejkami a výměnovými zámky.
Němečtí nákladoví dispečeři udrželi během celého setkání vzorný pořádek. Na opačné straně hranice – aspoň dbali na zubní hygienu.
Závěrem
Víceúčelová matrace: pro skokany do výšky, pro spáče do délky i pro závody v tulení smíšených dvojic. (Vpravo je rozhodčí.)Tihle všichni to měli na svědomí…