Vzpomínky na budoucnost

Datum aktualizace: 28.V.2014

Vzpomínky na budoucnost – Epocha VII, aneb velká obrazová reportáž o malém setkání

Datum konání: 16. – 18.V.2014

Blansko 2014 se zapsalo do historie jako „Společenské“ setkání. Společenské proto, že zde bylo takřka vše, co sekce umí. Krajinařina, provoz, zábava.

Postupně vše, čím jsme se zabývali:

I. Přednášky

Bob P. přednesl krásnou, až poetickou formou ráz naší přírody a zásah lidí do ní kolem nás. Karel B. vysvětlil základy vozidel, kolej – náprava, brzdy a hlavně princip fungování a provozu parních lokomotiv. Já ještě pohovořil něco málo o Epochách a zabezpečovacím zařízení v železničním provozu.

II. Krajinařina

Dan B. prakticky doplnil fotografiemi přednášku Boba o příklady krajiny. Dále přednesl zásady modelace terénu. Nakonec použití foliáží dle ročního období, a to i prakticky.

Přistižen při dopingu před přednáškou…

III. Moduliště

Koncept byl tentokrát zvolen jen jako doplněk, zejména na školení mladšího personálu a k vyzkoušení programu RGZM. RGZM byl úspěšně vyzkoušen a je připraven k dalšímu použití. GVD byl vytvořen pro Epochy III, IV a VI. Nakonec zahnízdila Epocha VI.

Omladina pod zdvojeným dohledem, ve Filípkově

 

Omladina bez dohledu řídí vlak (ba né, také pod dohledem)

Stavba probíhala postupně a s mnohým převrtáváním nohou na správnou délku. Pak už nebyl problém vše postavit na nohy a pospojovat.

Omladina při stavbě

Máš snad něco proti aku-vrtačce?!?

Největší novinkou bylo ovládání stanice Staré Splavy. Jirka S. zvolil Zhlavík a stanice dostala nový pultík. Později přijde na řadu i PC. Testem v Blansku prošla stanice úspěšně.

Nový pultík ke Zhlavíku

Jirka S. těsně po mimořádné události, před zavřením do „kriminálu“

IV. Provoz

Epocha VI jako vyšitá, moderní vozidla v provozu, vedle konvoj dosloužilých a zrušených od ČD a.s. a ČD Cargo a.s. čekající ve Filípkově na odtažení do KŠ Č.Třebová

Ex do Prahy hl.n. projíždí Filípkovem

Desiro soukromého dopravce ve Filípkově

„Retro“ KŽC do Úval ve Filípkově při křižování
s Desirem. Vpravo zrušená vozidla ČD a.s.

Moderní motor 840 ČD a.s. zachraňuje místní dopravu. Zde projíždí kolem jedné ze zkrachovalých továren

Stanice:

Tentokráte vše probíhalo bez natažené telefonie a bez hodin. Jedině D3 Úvaly – Vršiny byla natažena linka PK (provizorní kabel) s PT (polními telefony). Během provozu bylo zkoušeno RGZM i zde a proto byla stanice obsazena výpravčími (pro jistotu dvěma).

Střídání techniky ve Vršinách

Jé! Co s tou věcí mám dělat?!?

Vršiny „na dva výpravčí“. Vlevo využívající čas a modelařící, vpravo nudící se.

Ostatní spojení jen pomocí RGZM. Výpravčí si vedli statečně, i přes všemožně zaváděné zvláštní vlaky, následy a PMD (Posuny mezi dopravnami).

Hučák v Úvalech. Výpravčí zapůjčený z DPP hl.m.Prahy. a.s. Divize Metro, depo Zličín.

Strojvedoucí:

Ti řídili vlaky za pomocí SJŘ v tabletech a ke konci už dle kamery v hnacím vozidle.

To jsou novinky!!!
To za mých mladých let nebylo!

Sláva, konečně se toho krámu zbavím!

Jo, jo, Epocha VI, to je paráda!!!

Alespoň, že už u toho nemusím stát!!!

Nákladní doprava přesně podle Epochy VI. Většinou jen tranzitní uceleně, místní skomírající, Mn vlak jezdil jen v úterý a čtvrtek.

Vyrovnávkový vlak ČD Cargo veze cisterny do Záluží u Mostu

Mn vlak při posunu v papírně

Mn vlak čeká na křižování ve Vršinách

Jeden z posledních vozů vykukuje v papírně, těsně před jejím uzavřením

Proč Epocha VII?

Protože AWT se už konečně dočkalo prvního Herkulesa…

Herkules AWT se blíží do Úval s kontejnerovým vlakem do Prahy Uhříněvsi, jehož vozbu AWT vysoudil nad Metransem

Protože ČD Cargo a.s. je opět na špici, ve formě a upřednostňované před ostatními.

Vlak cisteren ČD Cargo a.s. předjíždí ve Filípkově Nex AWT s kontejnery do Prahy Uhříněvsi

Kdo se jak čím zabavil?

Stravovací referent Petr Z. točil celé setkání pivo. Na výtečnou. Přesto si našel i čas na modelaření na Lubech. Řezal styrodur, lepil, trhal a opět lepil. Nakonec i lakoval.

Petr Z. v akci – za výčepem, modelařící a výsledek jeho modelaření

Igor modeloval terén i lepil foliáže.

Igorův čerstvě upravený a natónovaný terén zářezu

Igorův zelený „žolík“ čekající na finální doladění

Někdo se pobavil s pultíkem Matěje Kováčika.

Maťo Kováčik a jeho zázračný pultík…     …no Dane, to asi nedáš…

Někdo porušováním zákazů.

Bez komentáře…

Někdo zase domácími pracemi…

Táňa využila totálně každou chvíli času

Ale hlavně většina „hustým“ provozem Epochy VI.

Vše bylo možné a hlavně volné. Byla i krůta, wellness, dokonce i procházky byly. (Škoda jen, že rozhledna byla zavřená.)

Nesmím to přehánět! Hlavně, aby zbylo co nejvíc na mě, jako vždy…

Zase nic nezbylo…

…ach jó!!!

Nesmíme zapomenout na Igorovy zbrusu nové Rybáky

Milovníci zelí si přišli též na své, aneb trénink na Roudnici 2015

Celkové zhodnocení za jedna. Odpočinková akce, kde proběhlo takřka vše možné modelářské (i nemožné).

Díky patří jako vždy všem účastníkům, Bobovi za zajištění prostor, personálu Panoramy za skvělé služby, Petrovi za jeho obsluhu výčepu.

A úplně nakonec bych tentokrát moc poděkoval hostům a rodinným příslušníkům, kteří se zapojili nejen do provozu, ale i pomáhali se stavbou, bouráním moduliště a úklidem.


Autor reportáže: Franta Krása
Redakční zpracování v Typo 3: Dan Buchtela
Fotografie: Franta Krása, Vláďa Mráček, Dan Buchtela, Vláďa Hostonský