Poprvé v Divišově

Železniční modeláři ze sekce N-ČSD a jejich kamarádi se poprvé potkali v Divišově. Na začátku je vhodné napsat pár slov o městečku Divišov. Leží v nádherné krajině začínající vrchoviny, nedaleko sjezdu z dálnice D1, exit 41 Šternov. V centru obce mají nádherné náměstí. Správně bych měl napsat dvě náměstí Horní a Tyršovo. Dominantou je kostel svatého Bartoloměje, dále za zmínku stojí budova děkanství a kousek za náměstím synagoga. Mimochodem, víte že v Divišově byla založena v roce 1948 továrna Jawa, která je stále funguje. Pokud se chcete trochu projít, navštivte rozhlednu Špulku a nedaleko hrad Český Šternberk.

Setkání se konalo v místní sokolovně od čtvrtka 14.listopadu do neděle 17.listopadu 2019. Propozici setkání naleznete zde.

Layout v Divišově
Obr. č.1 – Layout v Divišově

Provoz

Grafikon nebyl jednoduchý. Do Blatova byly zaústěny vlečky ZZN Řepy a dolu Bašta. Stanice Blatov se stala z tohoto podhled vlakotvornou stanicí a podle toho to v ní také vypadalo. Ke každému Mn vlaku se ve stanici připojovaly E vozy s uhlím, které distribuovaly uhlí na všechna vykládací místa v layoutu. Také zde Mn vlaky zastavovaly při zpáteční cestě a E vozy byly odpojovány. A pár ucelenek s Falls vozy v relaci Úvaly-Důl Bašta už nestojí ani za zmínku. 🙂 V Blatově sloužil výpravčí a obsluhu vleček zajišťoval zaškolený vlečkař.

Obr. č.2 – Grafikon Úvaly – Čachnov

Asi nejvíce zábavy si užil výpravčí v Šatově. Výpravčí ve stanici byl zároveň dispečerem D3 tratě Šatov – Dobruška – Otovice a druhé D3 tratě Šatov – Varnsdorf. Stanice Dobruška byla obsluhována smíšenými vlaky. Vždy když jel motoráček do Dobrušky vezl s sebou alespoň jeden nákladní vůz. Doprava v Šatově byla přizpůsobena tak, že zátěž pro Dobrušku byl na koleji 2 a zátěž z Dobrušky se odstavovala na kolej č.5. Obsluha MPv vlaků v Dobrušce zajistila posun ve stanici – umístila nově přivezený vůz a připravila si jiný vůz zpátky do Šatova.

Obr. č.3 – Grafikon Šatov-Dobruška

Za Šatovem ještě hlavní trať nekončila, dále byla stanice Čachnov a na konci se třpytil drahokam – vlečka pivovaru Lobeč. Na D3 větvích jen zmíním takřka dokončenou zastávku Otovice podle skutečné předlohy a zatím jen v překližce pivovar Varnsdorf a cihelnu.

Poděkování

Na závěr se sluší poděkovat všem, kteří přispěli ke zdaru celé akce, jmenovitě Richardovi za organizaci setkání a výborné setkání, Ivanovi z restaurace U Sokola za výborné jídlo a pivko, Martinovi za grafikon, Michalovi, Radimovi, Milanovi a Věrce, Ríšovi, Milanovi s dcerou, Karlovi, Jenovi a Danovi. Pevně věříme, že se zase do Divišova vrátíme a ukážeme jim další moduly.

Pár fotografií