Byl jsem nadšený

(stejně jako po Zákupech)!

Srdíčko človíčka, který miluje „provoz” plesalo celé tři dny mé účasti. Pochvala všem, kdo se jakkoliv podíleli na této monstr akci, je snad jednoznačná. Ale abych jen nechválil, našly se i trhlinky.

Proč ti kluci německý mají u každého FREDa ještě kartu té lokomotivy? No přeci proto, aby výpravčí ve stanici typu Rumburk nemusel vyzkoušet každého z třeba deseti zamčených mašin zvlášť, než najde toho pravého.
2012_05_06_019
Akce typu „dnes naposled” byla úžasná a zároveň i srdceryvná, vždyť i já jsem poslední dny parního provozu zažil (i když coby malý kluk a bez foťáku), ale plné depo mašin čekajících na svůj trpký osud znemožnilo účelné odstavování činných mašin a ty se pak pletly ve stanici. Vyjezdit se to dalo, ale GVD to moc nepřipomínalo. Chyběla mi záloha, která by uklidila soupravy někam „dozadu”, sesbírala místní zátěž apod. Asi bych trochu ubral na hustotě. Ta Němci navržená počítačová nabídka, přijetí, odhláška by se mi docela líbila, alespoň v případě PPS. Já se ale do příště německy naučím a pak uvidíte! Se Sašou Vrtělem nám to klapalo, ale tím, že jsem nebyl u telefonu a chvílemi dělal všechno možné, jsem se v té dopravě trošku ztrácel. Ani ranžír v Černé mě nenadchl. Vlaky bych spíše tvořil v nějakém skryťáku zhruba uprostřed layoutu a do Rumburka zaústil klidně nějakou další smysluplnou trať. To však není absolutně nic proti Jendovi Dvořákovi, ten v Černé na čtyřech kolejích doslova čaroval! Úžasní byli kluci ze Studence, s těmi jsem si „střihnul” šichtu  a tam to fungovalo na jedničku. Já tam dělal dopravu a nestaral se o práci zálohy, vozové karty a další. A tímto směrem bych se to asi napříště snažil směrovat. Rumburk by potřeboval: výpravčího, signalistu, zálohu, vedoucího posunu.
rokytnice_2012_184
Síť lokálek D3, dirigovaných Pavlem Mikuleckým fungovala též bezvadně. Každý manipulák jedoucí po trati D2 by podle mě měl mít strojvedoucího a vlakvedoucího, který by ve stanicích obstaral posun a výpravčí tak nebyl zatěžován kartami. Ve většině stanic se totiž po příjezdu šoupáku doprava skoro zastavila. Jenže nemáme tolik lidí. Kde je vzít? Musíme si je vychovat z řad mladých. Mrzelo mě, že jsme neuskutečnili nějakou tu instruktáž pro nenádražáky. Citace předpisů není úplně to pravé. Myslím, že praktická ukázka by našim mladým dala víc. A už dám pokoj a nebudu kritizovat, vždyť já byl šťastný, že jsem obklopený partou moc fajn lidí.

Váš Míra

Zpět na hlavní stranu